Tuesday 28 January 2014

Planificarea transporturilor

BORDEROU



1. Piese scrise:


Memoriu tehnic………………………………………………………2
Punctele de conflict…………………………………………………8
Verificarea circulatiei libere in intersectie pentru:
  • Trafic actual…………………………………………………….9
  • Trafic de perspectiva………………………………………...11


2. Piese desenate:


Plan amplasament intersectie
Plan semaforizare intersectie



Intocmit:
ing. Resteanu Cristian Radu


MEMORIU TEHNIC
1. Situatia existenta
1.1 SUPRAFATA SI SITUATIA JURIDICA A TERENULUI CARE URMEAZA A FI OCUPAT DE OBIECTIVUL DE INVESTITII


     Terenul se afla in intregime in proprietatea domeniului public, ampriza strazilor ramanand nemodificata in urma procesului de reabilitare. Atat pe timpul executiei cat si dupa finalizarea acestora nu vor fi ocupate terenuri suplimentare.
1.2 DESCRIEREA SITUATIEI EXISTENTE
    In prezent, drumul cu prioritate este pe Bulevardul Pavel Dimitrievici Kiseleff – Strada Docentilor. Directia secundara de deplasare este reprezentata de strada Docentilor.
    Aceasta intersectie din punct de vedere al semaforizarii este compusa din 4 ramuri.
    Ciclul existent de semaforizare este de 58 de secunde fiind distribuit in 2 faze, din care 42 de secunde de verde pentru semafoarele amplasate pe Bulevardul Pavel Dimitrievici Kiseleff si 24 de secunde de verde pentru semafoarele amplasate pe strada Docentilor.
    Timpii actuali de semaforizare pot face fata la conditiile existente de trafic, dar pentru a fluidiza si mai mult traficul spre Calea Victoriei s-a umblat la timpii semaforului de culoare verde de pe drumul principal.
     In continuare sunt prezentate valorile de trafic masurate in aceasta intersectie si schita cu fluxurile de circulatie:
Trafic actual:
Trafic de perspectiva 2027:





                BULEVARDUL KISELEFF
STRADA DOCENTILOR
S-W                                            N-E






    1. Sectiune transversala :


  • Latimea benzilor de circulatie :
                     - Bulevardul Pavel Dimitrievici Kiseleff:
-  4 benzi (4 x 3 m) pe sensul de intrare in intersectie
- Strada Docentilor :
- 2 benzi (2 x 3.5 m) pe sensul de intrare in intersectie S-W
- 2 benzi (2 x 3 m) pe sensul de iesire din intersectie N-E  
  • Latimea trotuarelor:  variabila  2.20 ~ 6.50 m (imbracaminte asfaltica)


    1. Lucrari de drumuri:


    • Sistemul rutier existent nu necesita nicio interventie


    1. Lucrari de semaforizare :
    • Lucrãri pentru refacerea canalizatiei electrice, cu amplasarea acesteia conform normelor tehnice in vigoare,
    • Refacerea si modernizarea instalatiei electrice pentru semaforizare din intersectie
    • Pregãtrirea conexiunilor pentru instalatia de comunicatie cu Centrul de Comanda si Monitorizare
    • Montarea stalpilor de sustinere simpli si cu consola pentru  semafoarele de vehicule acolo unde este cazul, sau inlocuirea celor necorespunzãtori
    • Amplasarea buclelor inductive de detectie a vehiculelor pe benzile carosabile
    • Inlocuirea lãmpilor de semafor existente cu lãmpi moderne cu leduri, si montarea de lãmpi pentru prim vehicul,
    • Verificarea, refacerea si modernizarea instalatiilor de protectie prin legare la pamant, a dulapului automatului de dirijare.
    • Operatiuni de instalare si  programare a automatului de dirijare, conform programului de semaforizare  proiectat.
    • Montare sistem de detectie video a vehiculelor


      1. Lucrari de canalizatii electrice


Acestea constau in  :
1. Realizarea camerelor de tragere:
- camere de tragere simple ;
- camere de tragere speciale pentru buclele inductive de detectie;


2. Amplasarea canalizatiilor (santurilor) pentru pozarea traseelor de tevi si cabluri se va face conform proiectului intocmit la faza P.T., iar in canalizatie se vor poza tuburi PVC. Pozitia in plan orizontal si vetical a canalizatiei va fi stabilitã in stransã corelatie cu retelele existente si cu normativul privin amplasarea retelelor edilitare in localitãtile urbane.
La executarea lucrarilor de canalizatii electrice, se vor lua toate masurile de protectie pentru a nu deteriora  instalatiile edilitare cu care se vor intersecta canalizatia pentru semaforizare
Executarea lucrarilor de umplutura - compactare si refacerea sistemelor rutiere vor fi executate in mod  corespunzator (carosabil, trotuar, spatiu verde), in concordanta cu prevederile proiectului de desfacere a carosabilului si a standardelor in vigoare pentru aceste tipuri de lucrari.
Dimensiunile camerelor de tragere, a canalizatiilor, alegerea tipurilor de teava se vor efectua in etapele urmatoare ale proiectului.



      1. Lucrari privind stalpii de sustinere a semafoarelor


    • Se vor monta stalpi noi corepunzãtori, simpli sau cu consola


      1. Lucrari privind realizarea instalatiei electrice


    • In etapele urmatoare ale proiectului se vor preciza tipurile si dimensiunile cablelor de legatura de la automatul de dirijare la regletele stilpilor de sustinere a semafoarelor, se va determina numarul lor functie de numarul de semafoare de pe fiecare stilp, se vor dimensiona legaturile de la regleta la fiecare semafor de baza (terestru) precum si la cele suspendate (pe consola).
 
      1. Lucrari de montare a semafoarelor electrice


    • Amplasarea semafoarelor in raport cu geometria intersectiei se va face conform proiectului ce va fi intocmit in etapa viitoare .
    • Montarea semafoarelor de baza (terestre) pentru vehicule, se va face pe stalpii proprii  de sustinere  pe partea dreapta a bratului care accede in intersectie.
    • Semafoarele de vehicule suspendate se amplaseaza pe console, respectindu–se cotele de montaj ce vor fi prevazute in proiect. Tipul semafoarelor va fi ales tot in conformitate cu prevederile proiectului  
    • Semafoarele de prim vehicul se vor amplasa pe stalpi la un nivel de inaltime care sa permita o buna vizibilitate pentru conducatorul auto aflat la linia de stop
    • Caracteristicile tehnice ale semafoarelor cu LED vor fi prezentate in anexe speciale ce vor aparea in etapele urmatoare ale proiectului.



      1. Lucrari de instalatii de protectie, prin legare la pamant


    • Se vor lega la instalatii de legare la pamant toti stalpii metalici care sustin semafoare, precum si dulapul care contine automatul de dirijare.
    • Conectarea stalpilor metalici  la priza de pamant se  va face  cu conductor  prevazut cu papuc de racordare pentru surub, special prevazut la fiecare stilp.
    • Dulapul automatului de dirijare va fi special prevazut cu borna de  impamintare.
    • Priza de pamint se va executa conform normativelor de specialitate aflate in vigoare
    • Conducta metalica se va poza prin santul de canalizatie, linga tuburile de protectie(PVC) pentru cabluri.
    • Rezistenta instalatiei prizei de pamint va fi stabilita prin proiect
    • Instalatia prizei va fi compusa din:
  • 3 electrozi (teava din otel de 2”)
  • cutii cu eclisa (pentru conexiuni locale)
  • conducta metalica


      1. Lucrarile de instalare  a automatului de dirijare a circulatiei


    • Montarea soclului automatului
    • Montarea automatului pe soclu
    • Conectarea cablelor de legatura intre automatul de dirijare si semafoare
    • Conectarea cablelor de legatura intre automatul de dirijare si buclele de detectie
    • Instalarea interfetei de comunicatie GSM
    • Caracteristicile tehnice ale automatului de dirijare a circulatiei vor fi prezentate in anexe specifice


      1. Lucrarile  de programare a automatului de dirijare a circulatiei si de punere in functiune a semaforizarii constau :
    • Executie masuratori valori de trafic
    • Elaborare programe de dirijare
    • Implementare programe in automate pentru
  • regim de functionare izolat – local
  • regim de functionare centralizat
- PIF semaforizare + verificare comunicatie cu Centrul de Comanda si Monitorizare.
    


      1. Lucrarile de realizare a buclelor inductive


    • Amplasarea buclelor inductive in raport cu geometria intersectiei se face conform proiectului, aceste executandu-se conform detaliilor din proiect.
    • Buclele scurte si lungi se vor dimensiona si confectiona conform proiectului.
    • Buclele se leaga la automatul de dirijare prin intermediul unei doze de racordare aplasata pe trotuar sau pe o insula aflate in vecinatea buclei.
    • Capetele de conductor de la bucla propriu-zisa  la doza de racordare se torsadeaza
    • De la doza de racordare la automat se utilizeaza cablu de ecranat
    • Tubulatura  de la camera de tragere speciala in care se afla doza de racordare la cea mai apropiata camera de tragere se face prin tub PVC.
    • Buclele inductive transmit semnale la detectoarele instalate in automatul de dirijare a circulatiei
    • Caracteristicile tehnice ale detectoarelor inductive sunt prezentate intr-o anexa din proiect


      1. Lucrari de montare a sistemului de detectie video a vehiculelor


    • Sistemul de detectie video este compus din:
  • camera video
  • dispozitiv detectare video























No comments:

Post a Comment